Παγκόσμια εβδομάδα γλαυκώματος

Η Παγκόσμια Εβδομάδα Γλαυκώματος (World Glaucoma Week) είναι μία παγκόσμια κοινή πρωτοβουλία της Παγκόσμιας Εταιρείας Γλαυκώματος (World Glaucoma Association) και της Παγκόσμιας Επιτροπής Γλαυκωματικών Ασθενών (World Glaucoma Patient Committee), προκειμένου να ευαισθητοποιήσουν το κοινό αναφορικά με το γλαύκωμα. Φέτος, η Παγκόσμια Εβδομάδα Γλαυκώματος συμπληρώνει 10 χρόνια ζωής και ορίστηκε για το διάστημα 8 – 14 Μαρτίου 2020. Μέσα από μια σειρά διαδραστικών δραστηριοτήτων σε παγκόσμιο επίπεδο, ασθενείς, ιατροί, παράγοντες του χώρου της Υγείας και απλός κόσμος καλούνται να συμβάλλουν στην προστασία της όρασης. Ο στόχος είναι να κινητοποιηθούν όλοι έτσι ώστε να υποβάλλονται σε τακτικό οφθαλμολογικό έλεγχο, προκειμένου να ανιχνεύεται το γλαύκωμα όσο το δυνατόν πιο έγκαιρα.

Υπάρχουν πολλά ζητήματα προς αντιμετώπιση, προκειμένου να εξαλειφθεί η τύφλωση από το γλαύκωμα. Η πάθηση αυτή συνήθως δεν έχει προειδοποιητικά συμπτώματα, μέχρι να είναι πολύ αργά και έτσι η βλάβη που προκαλεί στην όραση εξελίσσεται και είναι μη αναστρέψιμη. Ευτυχώς, για πολλούς ασθενείς η θεραπεία μπορεί να αναστείλει την επιδείνωση της νόσου. Αυτό σημαίνει ότι όσο πιο έγκαιρη είναι η διάγνωση, τόσο περισσότερη “όραση” υπάρχει για να διασωθεί και άρα τόσο μικρότερη είναι η πιθανότητα να τυφλωθεί ο ασθενής. Έτσι λοιπόν, η Παγκόσμια Εβδομάδα Γλαυκώματος στοχεύει στην κινητοποίηση της ευρύτερης κοινότητας σχετικά με την ανάγκη τακτικών απλών οφθαλμολογικών ελέγχων, οι οποίοι θα επιτρέψουν την πιο πρώιμη διάγνωση και συνεπώς την διάσωση της όρασης.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το ποιος είναι σε κίνδυνο, ποια είναι τα συμπτώματα και πώς αντιμετωπίζεται το γλαύκωμα επισκεφτείτε τον σύνδεσμο γλαύκωμα.