Βλεφαρίτιδα

Τι προκαλεί την βλεφαρίτιδα;

Φυσιολογικά, όλοι μας έχουμε βακτήρια στο δέρμα μας. Ωστόσο, κάποιοι έχουν περισσότερα βακτήρια στη βάση των βλεφαρίδων τους σε σχέση με άλλους. Αυτό μπορεί να προκαλέσει τον σχηματισμό νιφάδων όμοιων με πιτυρίδα. Επίσης, κάποιοι άνθρωποι εμφανίζουν διαταραχή στην λειτουργία των σμηγματογόνων αδένων των βλεφάρων, με αποτέλεσμα των εκδήλωση βλεφαρίτιδας. Σε άλλες περιπτώσεις, η βλεφαρίτιδα προκαλείται από την αυξημένη παρουσία κάποιων ακάρεων, γνωστών ως Demodex, που ζουν μέσα στους θύλακες των βλεφαρίδων.

Υπάρχει θεραπεία;

Δυστυχώς, δεν υπάρχει ριζική θεραπεία για την βλεφαρίτιδα, ωστόσο υπάρχουν ορισμένα μέτρα που μπορούν να βοηθήσουν στην βελτίωση των συμπτωμάτων. Πλέον, η σύγχρονη τεχνολογία είναι σύμμαχος και σε αυτή την οφθαλμολογική πάθηση.

AB-Μax: Η επαναστατική θεραπεία της βλεφαρίτιδας

Το ΑΒ MaxTM είναι ένα προηγμένο σύστημα καθαρισμού (Distal-Ciliary Cleansing System) για την απομάκρυνση των βακτηρίων, των παρασίτων (π.χ. demodex) και των υπολειμμάτων από τις άκρες των βλεφαρίδων. Το συγκεκριμένο μηχάνημα χρησιμοποιείται από εκπαιδευμένο προσωπικό και βασίζεται στην περιστροφή ενός μικρο-σπόγγου. Είναι απολύτως φιλικό και ασφαλές για τα βλέφαρα του ασθενούς, εντελώς ανώδυνο και εξαιρετικά αποτελεσματικό ακόμη και σε δύσκολα περιστατικά.

Η κλασική αντιμετώπιση της βλεφαρίτιδας, που αφορά μέτρα που μπορεί να εφαρμόσει ο κάθε ασθενής, περιλαμβάνει τα εξής:

Θερμές κομπρέσες

Βρέξτε ένα καθαρό κομμάτι ύφασμα με ζεστό νερό και τοποθετήστε το πάνω στα κλειστά σας μάτια για τουλάχιστον ένα λεπτό. Αυτό θα βοηθήσει να “μαλακώσουν” οι νιφάδες γύρω από τις βλεφαρίδες και θα διατηρήσει τους πόρους των σμηγματογόνων αδένων ανοικτούς. Υπάρχουν και συσκευές που βασίζονται στη λειτουργία της θερμότητας και χρησιμοποιούνται στη θεραπεία της βλεφαρίτιδας.

Απολέπιση βλεφάρων

Βυθίστε ένα καθαρό κομμάτι ύφασμα ή μία μπατονέτα σε διάλυμα παιδικού σαμπουάν αραιωμένου σε ζεστό νερό. Στη συνέχεια, καθαρίστε απαλά την βάση των βλεφαρίδων. Εφαρμόστε για περίπου 15 δευτερόλεπτα.

Αντιβιοτικά

Ο οφθαλμίατρός σας μπορεί να σας χορηγήσει οφθαλμική αντιβιοτική αλοιφή. Τοποθετήστε μια μικρή ποσότητα στην άκρη του δακτύλου σας ή σε μία μπατονέτα και εφαρμόστε απαλά στην βάση των βλεφαρίδων. Πραγματοποιήστε την θεραπεία πριν τον βραδινό ύπνο ή σύμφωνα με τις οδηγίες του γιατρού σας. Επίσης, ο οφθαλμίατρός σας μπορεί να χρειαστεί να σας χορηγήσει αντιβιοτική θεραπεία από το στόμα.

Οφθαλμικές σταγόνες

Τα τεχνητά δάκρυα και/ή τα κολλύρια κορτιζόνης μπορούν να μειώσουν την ερυθρότητα, το οίδημα και την ξηροφθαλμία.

Υγιεινή δέρματος και βλεφάρων

Η καθαριότητα των βλεφάρων, του δέρματος και των μαλλιών είναι πολύ σημαντική. Με τον τρόπο αυτό, τα συμπτώματα της βλεφαρίτιδας διατηρούνται υπό έλεγχο. Είναι σημαντικό η φροντίδα αυτή να εφαρμόζεται επί καθημερινής βάσης. Υπάρχουν αφροί και/ή μαντηλάκια καθαρισμού που είναι εξειδικευμένα για την αντιμετώπιση της συγκεκριμένης πάθησης.

Ωμέγα-3 λιπαρά

Η πρόσληψη ωμέγα-3 λιπαρών οξέων ανακουφίζει από τα συμπτώματα της βλεφαρίτιδας σε ορισμένους ασθενείς, καθώς βοηθάει στην καλύτερη λειτουργία των σμηγματογόνων αδένων των βλεφάρων. Η λήψη των λιπαρών οξέων μπορεί να γίνει με την κατανάλωση ψαριών, όπως ο σολομός και η σαρδέλα, ή μέσω συμπληρωμάτων διατροφής.

Παρακολουθήστε εκπαιδευτικό βίντεο στον κάτωθι σύνδεσμο:

Ελεύθερη απόδοση από το άρθρο: What Is Blepharitis?

Written By: Kierstan Boyd

Reviewed By: James M Huffman, MD